برای اطلاع از آخرین دوره ها کلیک کنید

محققان خواستار  برگزاری آموزش های تغذیه ای بیشتر در برنامه های پزشکی هستند

 

علی رغم افزایش بار بیماری های مرتبط با رژیم ، آموزش های پزشکی لازم برای آموزش به دانشجویان برای ارائه توصیه های تغذیه ای لازم به بیماران وجود ندارد.
طبق بررسی فراگیر در سراسر جهان ، تغذیه به اندازه کافی در برنامه های آموزش پزشکی گنجانیده نشده است ، به این معنی که دانشجویان پزشکی فاقد اعتماد به نفس ، مهارت و دانش لازم برای ارائه مراقبت های تغذیه ای به بیماران هستند.

 


اساتید توصیه می کنند که آموزش های تغذیه برای همه دانشجویان پزشکی اجباری شود ، معیاری جهانی در مورد میزان مورد نیاز دانش تغذیه ای برای پزشکان آینده ایجاد شده و بودجه بیشتری برای توسعه راه های جدید آموزش تغذیه در دانشکده های پزشکی اختصاص یابد.

در سطح جهان ، سالانه 11 میلیون مرگ و میر ناشی از رژیم غذایی ضعیف وجود دارد که آن را به عنوان اصلی ترین عامل خطر مرگ و میر در سراسر جهان تبدیل می کند. بر این اساس ، بسیاری از کشورها توصیه می کنند که پزشکان دانش پزشکی را در عمل به منظور حمایت از بیماران برای مدیریت بیماری های مزمن مرتبط با سبک زندگی و سایر شرایط مرتبط با رژیم غذایی به کار گیرند. با این حال ، این یافته ها نشان می دهد که در تمام کشورهایی که مورد مطالعه قرار گرفته اند ، تغذیه در آموزش پزشکی وجود ندارد.

 

 

نویسنده این مطالعه ، دکتر لورن بال از دانشگاه گریفیت استرالیا ، اظهار داشت: "مشخص است که با وجود اهمیت تغذیه برای شیوه های زندگی سالم ، دانشجویان فارغ التحصیل حوزه پزشکی با دانش لازم در مورد تغذیه را کسب نمی کنند که بتوانند مراقبت های موثری در زمینه تغذیه ارائه دهند. آموزش تغذیه ای برای دانشجویان پزشکی باید بهبود یابد و بخشی از برنامه درسی را برای حمایت از پزشکان آینده در قرن بیست و یکم اجباری و معنادار بسازد. "

نویسندگان تأکید می كنند كه آموزش ناكافی تغذیه ای مداوم كه در مطالعه آنها مشخص شده است ، احتمالاً روی استاندارد مراقبت پزشكان از بیماران تأثیر می گذارد ، به ویژه در مراقبت های پیشگیری. بنابراین ، آنها بر اهمیت تعهدات نهادی در ایجاد اجباری آموزش تغذیه در آموزش پزشکی از طریق استانداردهای اعتباربخشی و تعیین معیارهای دانش تغذیه ای مورد نیاز پزشکان قبل از فارغ التحصیلی تأکید می کنند.

 

 

دکتر استفن دیویس با نوشتن یک تفسیر مرتبط ، از مؤسسه قلب و عروق آمریکا یادآوری می کند که فراتر از بهبود سلامت بیمار ، افزایش آموزش تغذیه ای همچنین می تواند به پزشکان در مشاوره با رژیم های سالم از سیستم های غذایی پایدار کمک کند. وی می گوید: "در مورد موثرترین راهکارها برای ترکیب برنامه درسی تغذیه در آموزش پزشکی چیزهای زیادی وجود دارد. رویکردهای نویدبخش برای تقویت آموزش تغذیه در آموزش پزشکی شامل ادغام مباحث مرتبط با تغذیه در سخنرانیهای مربوط به بیماری زایی و درمان بیماری ، برنامه های آنلاین درسی ، آموزش های عملی و استفاده بیشتر از آموزش های بین حرفه ای و آموزش مربیان بالینی در تغذیه یک چالش اساسی است اما آنچه در حال حاضر کاملاً واضح است ، این است که وضعیت جهانی آموزش تغذیه در پزشکی ناکافی است و بیماران ما مستحق خدمات بهتری هستند، همانطور که سیاره ما هست"
 

تاریخ انتشار:September 18, 2019

منبع:

  1. GBD 2017 Diet Collaborators. Health effects of dietary risks in 195 countries, 1990–2017: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2017The Lancet, 2019; 393 (10184): 1958 DOI: 10.1016/S0140-6736(19)30041-8

ترجمه شده توسط دپارتمان آموزش پزشکی آوید http://www.aveedme.com

لطفاً منتظر بمانید...